SAAT/GÜN |
1. GÜN |
SAAT/GÜN |
2. GÜN |
09:00 – 09:45 |
DERS ADI: SANAL GERÇEKLİK |
09:00 – 09:45 |
DERS ADI: SANAL GERÇEKLİK İÇİN FOTO-GERÇEKÇİ MODELLEME YAKLAŞIMI-1. KISIM |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Mustafa ULUKAVAK |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Mustafa ULUKAVAK |
||
DERS KONUSU: Sanal gerçeklik kavramı ve tarihsel gelişimi hakkında detaylı bilgiler verilerek dersin ilerleyen aşamaları için katılımcıların motivasyonunun sağlanması gerçekleştirilecektir. |
DERS KONUSU: Sanal gerçeklik sahnelerinin oluşturulması sürecinde foto-gerçekçi yaklaşımın detaylı olarak anlatılması ve sürecin oluşturulması için izlenen işlem adımları. |
||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: 1. Sanal gerçeklik nedir? a. Sanal gerçekliğin tanımı b. Teknik ve felsefi açıdan sanal gerçekliğin incelenmesi 2. Sanal gerçekliğin tarihsel gelişimi a. Sanal gerçekliğin geçmişi b. Sanal gerçekliğin bugünü c. Sanal gerçekliğin geleceği |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: 1. İnsansız hava araçları (İHA) kullanılarak hava fotoğraflarının elde edilmesi a. Uçuş planları b. Görüntülerin alınması 2. İHA görüntülerinden senaryoyu oluşturacak modelleme adımları a. Nokta bulutu b. Yüzey oluşturma c. Sahnenin düzenlenmesi |
||
10:00 -10:45 |
DERS ADI: ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK |
10:00 -10:45 |
DERS ADI: SANAL GERÇEKLİK İÇİN FOTO-GERÇEKÇİ MODELLEME YAKLAŞIMI-2. KISIM |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Mustafa ULUKAVAK |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Mustafa ULUKAVAK |
||
DERS KONUSU: Artırılmış gerçeklik kavramı ve tarihsel gelişimi hakkında detaylı bilgiler verilerek dersin ilerleyen aşamaları için katılımcıların motivasyonunun sağlanması gerçekleştirilecektir. |
DERS KONUSU: Sanal gerçeklik sahnelerinin oluşturulması sürecinde foto-gerçekçi yaklaşımın detaylı olarak anlatılması ve sürecin oluşturulması için izlenen işlem adımları. |
||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: 1. Artırılmış gerçeklik nedir? a. Artırılmış gerçekliğin tanımı b. Teknik ve felsefi açıdan artırılmış gerçekliğin incelenmesi 2. Artırılmış gerçekliğin tarihsel gelişimi a. Artırılmış gerçekliğin geçmişi b. Artırılmış gerçekliğin bugünü c. Artırılmış gerçekliğin geleceği |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: 2. İHA görüntülerinden senaryoyu oluşturacak modelleme adımları a. Nokta bulutu b. Yüzey oluşturma c. Sahnenin düzenlenmesi 3. Sahnenin Unity Oyun Motoruna aktarılması |
||
11:00 -11:45 |
DERS ADI: SANAL GERÇEKLİĞİN KULLANIM ALANLARI |
11:00 -11:45 |
DERS ADI: SANAL GERÇEKLİKTE OBJELERİN GERÇEK DÜNYA İLE UYUMUNUN SAĞLANMASI |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Mustafa ULUKAVAK |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Mustafa ULUKAVAK |
||
DERS KONUSU: Dünyada ve ülkemizde sanal gerçekliğin kullanım alanlarının örnekleri ve teknik açıdan yapılan uygulama örneklerinin proje katılımcılarına detaylı olarak anlatılması yapılacaktır. |
DERS KONUSU: Sanal gerçeklikteki sahnelerin gerçeklik algısını yakalatacak biçimde modellenmesi ve insan sağlığı açısından değerlendirilmesi için dikkat edilecek hususların |
||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: 1. Dünyada sanal gerçeklik uygulamaları a. Dünyada sanal gerçeklik kullanan meslek alanları 2. Ülkemizde sanal gerçeklik uygulamaları a. Ülkemizde sanal gerçeklik kullanan meslek alanları |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: 1. Nesnelerin sanal gerçeklik ortamında gösterilmesi a. Gerçek dünya ile olan algının yakalanması açısından dikkat edilmesi gereken süreçlerin tanımlanması b. Ölçek faktörü c. Referanslandırma d. Koordinatlı çalışma |
||
12:00 -12:45 |
DERS ADI: ARTIRILMIŞ GERÇEKLİĞİN KULLANIM |
12:00 -12:45 |
DERS ADI: ARTIRILMIŞ GERÇEKLİKTE OBJELERİN GERÇEK DÜNYA İLE UYUMUNUN SAĞLANMASI |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Mustafa ULUKAVAK |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Mustafa ULUKAVAK |
||
DERS KONUSU: Dünyada ve ülkemizde artırılmış gerçekliğin kullanım alanlarının örnekleri ve teknik açıdan yapılan uygulama örneklerinin proje katılımcılarına detaylı olarak anlatılması yapılacaktır. |
DERS KONUSU: Artırılmış gerçeklikteki gerçeklik algısını yakalatacak biçimde modellenmesi ve insan sağlığı açısından değerlendirilmesi için dikkat edilecek hususların |
||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: 1. Dünyada artırılmış gerçeklik uygulamaları a. Dünyada artırılmış gerçeklik kullanan meslek alanları 2. Ülkemizde artırılmış gerçeklik uygulamaları a. Ülkemizde artırılmış gerçeklik kullanan meslek alanları |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: 1. Nesnelerin artırılmış gerçeklik ortamında gösterilmesi a. Gerçek dünya ile ilişkili olan boyutlandırmada dikkat edilmesi gereken süreçler b. Ölçek faktörü c. Referanslandırma d. Koordinatlı çalışma |
||
14:00 -14:45 |
DERS ADI: SANAL GERÇEKLİK OYUNLARI – THREE.JS TEMELLER |
14:00 -14:45 |
DERS ADI: SANAL GERÇEKLİK OYUNLARI – DAMA OYUNU |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Dursun AKASLAN |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Dursun AKASLAN |
||
DERS KONUSU: Three.js Oyun |
DERS KONUSU: Three.js ile Dama |
||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: 1. Three.js ile Unity Arasındaki Farkların Öğrenilmesi 2. WebGL ile Three.js’in Karşılaştırılması 3. Three.js ile Oluşturulan 3 Boyutlu Dünyalar 4. Three.js Kütüphanesinin İndirilmesi ve Kurulması 5. Three.js ile Örnek Proje Oluşturma |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: 1. Dama ve Dama Kuralları 2. Temel Bileşenler ve Dama Tahtası 3. Dama Taşları ve Dizilişi 4. Taş Saydamlaştırma ve Opaklaştırma 5. Taş Seçme ve Taşıma |
||
15:00 -15:45 |
DERS ADI: SANAL GERÇEKLİK OYUNLARI – ÇİZGİ İŞLEMLERİ |
15:00 -15:45 |
DERS ADI: SANAL GERÇEKLİK OYUNLARI – RAYCASTING İŞLEMLERİ |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Dursun AKASLAN |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Dursun AKASLAN |
||
DERS KONUSU: Three.js ile |
DERS KONUSU: Three.js ile Işın Döküm İşlemlerinin Yapılması |
||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: 1. Dizi İşlemleri 2. Çizgi Materyalleri 3. Çizgi Oluşturma İşlemleri 4. Çizginin Sahneye Eklenmesi 5. Çizgisel Şekillerin Görüntülenmesi |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: 1. Işın Dökümü 2. Raycasting Sınıfı 3. Örnek Uygulama |
||
16:00 -16:45 |
DERS ADI: SANAL GERÇEKLİK OYUNLARI – HAREKET İŞLEMLERİ |
16:00 -16:45 |
DERS ADI: SANAL GERÇEKLİK OYUNLARI – DENETLEYİCİSİZ SANAL GERÇEKLİK |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Dursun AKASLAN |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Dursun AKASLAN |
||
DERS KONUSU: Three.js ile |
DERS KONUSU: Three.js ile |
||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: 1. Örnek Şekillerin Oluşturulması 2. Şekillerin Renklendirilmesi ve Yerleştirilmesi 3. Tuş Kodlarının Öğrenilmesi 4. Hareket Fonksiyonun Oluşturulması 5. Şekillerin Hareket Ettirilmesi
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: 1. Harici Temel Bileşenler 2. Harici Sanal Gerçeklik Dönüşümü 3. Harici Sahne Kaplama 4. Seçme Algoritması 5. Bak ve Seç İşlemi |
||
17:00 -17:45 |
DERS ADI: SANAL GERÇEKLİK OYUNLARI – SAHNE HİYEARŞİSİ |
17:00 -17:45 |
DERS ADI: SANAL GERÇEKLİK OYUNLARI – DENETLEYİCİ SANAL GERÇEKLİK |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Dursun AKASLAN |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Dursun AKASLAN |
||
DERS KONUSU: Sahne İçerisinde Yer Alan Nesneler Arası Aile ve Çoçuk İlişkisinin Tanımlanması |
DERS KONUSU: Three.js ile |
||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: 1. Küresel Değişkenlerin Tanımlanması 2. Zorunlu Fonksiyonların Oluşturulması 3. Ortam ve Doğrusal Işıklar 4. Saat Oluşturma 5. Nesneleri Oluşturma ve Hiyearşileştirme |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: 1. Dahili Temel Bileşenler 2. Dahili Sanal Gerçeklik Dönüşümü 3. Dahili Sahne Kaplama 4. İşaretleme Algoritması 5. İşaret İşlemi |
||
Toplam Ders Sayısı=8 |
Toplam Ders Sayısı=8 |
SAAT/GÜN |
3. GÜN |
SAAT/GÜN |
4. GÜN |
09:00 -09:45 |
DERS ADI: Qgıs Kurulumu Ve Temel Komutlar |
09:00 – 09:45 |
DERS ADI: MapInfo Kurulum |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Dr. EFDAL KAYA |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Osman SARIGÜL |
||
DERS KONUSU: Açık kaynak kodlu Coğrafi Bilgi Sistemleri yazılımları içerisinde en yaygın kullanılanı olan QGIS yazılımının kurulumu yapılarak arayüzü hakkında bilgiler verilecektir. Ayrıca içerisinde kullanılacak olan diğer menüler hakkında bilgiler verilecektir. |
DERS KONUSU: CBS yazılımlarından MapInfo’nun kurulum işlem basamakları gösterilerek programın ara yüzü hakkında genel bilgiler verilecektir. |
||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: 1. QGIS indirme a.QGIS WEB adresinden program kurulum dosyalarının indirilmesi 2.QGIS arayüzü a.Main menu tanıtımı, b.Toolbar menu tanıtımı, c.Panel araçlarının tanıtımı, d.Processing menu kullanımı 3.Kütüphane kavramı a. QGIS içerisinde kullanılabilecek kütüphaneleri indirme |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: -MapInfo kurulum dosyasının kullanıcı bilgisayarlarına kurulum işlemleri gerçekleştirilerek yazılım kullanıcılar için aktif hale getirilmesi. -MapInfo programı için bazı eklentilerin eklenmesi işlemlerinin gerçekleştirilmesi |
||
10:00 -10:45 |
DERS ADI: Vektör Ve Raster Veri Oluşturma |
10:00 -10:45 |
DERS ADI: TAB uzantılı dosya özellikleri ve MapInfo Programı çizim araçlarının tanıtılması. |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Dr. EFDAL KAYA |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ Dr. Osman SARIGÜL |
||
DERS KONUSU: Gezegenimiz içerisinde yer alan her objenin bir referans koordinat sistemine göre konumu bulunmaktadır. Objeler aynı zamanda farklı gösterim şekilleri kullanılarak Coğrafi Bilgi Sistemleri yazılımları içerisinde tutulurlar. Temel olarak objeler vektör ve raster olarak iki farklı şekilde gösterilirler. Vektör veriler kendi içerisinde nokta, çizgi ve poligon şeklinde gösterilir. Raster şeklinde gösterimde ise pikseller kullanılır. Dünya üzerindeki her bir obje pikseller içerisine |
DERS KONUSU: Çizim araçlarının kullanımını uygulamalar üzerinden göstererek çizim araçlarının işlevlerinin tanıtılması |
||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: 1. Vektör veri oluşturma a.New Shapefile Layer komutu kullanarak Nokta, Çizgi ve Poligon veri oluşturma, b.Vektör veri oluştururken Coğrafik koordinat sistemi kullanımı, c. Vektör veri oluştururken Coğrafik koordinat sistemi kullanımı 2.Raster veri oluşturma a. Nokta verisinden raster veri oluşturma, b.Çizgi verisinden raster veri oluşturma, |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: -TAB uzantılı dosyaların import ve export edilmesi -TAB uzantılı dosyalar üzerinde istenen değişikliklerin yapılabilmesi -Yeni TAB uzantılı dosyaların oluşturulması ve farklı kaydedilmesi -Yeni katmanların oluşturulması -TAB dosyalarının başka formatlara dönüştürülmesi |
||
11:00 -11:45 |
DERS ADI: Csv Dosyaları ile Çalışma |
11:00 -11:45 |
DERS ADI: MapInfo Programında Vektör ve Raster Verilerin Oluşturulması |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Dr. EFDAL KAYA |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Osman SARIGÜL |
||
DERS KONUSU: Ülkelere ait yenilenebilir, yenilenemeyen ve diğer enerji kaynakları verisi .csv uzantılı olarak ilgili WEB adresinden indirilecektir. İndirilen verinin içeriği hakkında bilgiler verilecektir. CSV uzantılı veri noktasal veri formatına dönüştürülür. Dönüştürülen verilere ait farklı öznitelikler |
Ders Konusu: CBS yazılımlarından MapInfo programında vektör ve raster verilerin işlenmesi ve dönüşüm işlemlerinin gerçekleştirilmesi |
||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: 1. Altlık harita ekleme a.Bing online haritalarını kullanma, 2.Vektör veri ekleme a.Bina verisi ekleme, b.Yol verisi ekleme, c.Enerji nakil hattı verisi ekleme, d.Elektrik direği ekleme, e.Ağaç verisi ekleme 3.Raster veri ekleme a. Ortofoto ekleme, b.Sayısal yükseklik |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: -1/25000 topografya paftaları üzerinden koordinatlama işlemlerinin yapılması -Koordinatlanan topografya paftaları üzerinden nokta, çizgi ve alan verilerinin oluşturulması -Koordinatsız şekilde bulunan raster verilerin koordinatlanması -Projeksiyon dönüşüm işlemleri |
||
12:00 -12:45 |
DERS ADI: Jeoreferanslama |
12:00 -12:45 |
DERS ADI: MapInfo’da |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Dr. EFDAL KAYA |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Osman SARIGÜL |
||
DERS KONUSU: Dünya üzerinde yer alan nesnelerin konumları herhangi |
DERS KONUSU: MapInfo programında MapBasic kullanarak yeni vektörel ve |
||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: 1. Altlık harita ekleme a.Bing online haritalarını kullanma, 2.Raster veri ekleme a.Online harita ile arasındaki farkları inceleme 3.Raster veriyi dönüştürme a. Yeniden örnekleme yöntemlerinin incelenmesi, b.Farklı dosya biçimlerinin avantaj ve dezavantajları, c.QGIS içerisinde yer alan pafta dönüştürme aracı Georeferencer ile dönüşüm |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: –Doğal ortamda –Baraj, gölet gibi su -Eski haritalar üzerinde yeni su yapılarının eklenmesi ve eski haritaların güncellenmesi -Doğal ortamda mekânsal çakıştırma işlemlerinin gerçekleştirilmesi |
||
14:00 -14:45 |
DERS ADI: Vektör Veriler İle Temel Coğrafik İşlemler |
14:00 -14:45 |
DERS ADI: MapInfo’da |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Dr. EFDAL KAYA |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Osman SARIGÜL |
||
DERS KONUSU: 1Vektör veriler ile temel geoprocessing işlemleri ile
|
DERS KONUSU: MapInfo programında MapBasic kullanarak yeni vektörel ve |
||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: 1. Altlık harita ekleme a.Bing online haritalarını kullanma, 2.Vektör veri ekleme a.Bina verisi ekleme, b.Yol verisi ekleme, c.Enerji nakil hattı verisi ekleme, d.Elektrik direği ekleme, 3.Raster veri ekleme a. Ortofoto ekleme, b.Sayısal yükseklik |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: –Doğal ortamda –Baraj, gölet gibi su -Eski haritalar üzerinde yeni su yapılarının eklenmesi ve eski haritaların güncellenmesi -Doğal ortamda mekânsal çakıştırma işlemlerinin gerçekleştirilmesi |
||
15:00 -15:45 |
DERS ADI: Raster Veriler |
15:00 -15:45 |
DERS ADI: MapInfo’da |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Dr. EFDAL KAYA |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Osman SARIGÜL |
||
DERS KONUSU: Dünya üzerinde farklı mekânsal veriler bulunmaktadır. Sayısal yükseklik modeli ile eğim ve bakı haritası üretilecektir. Okul vektör verisi ile raster tabanlı okullara uzaklık haritası üretilecektir. Arazi kullanım haritası eklenecektir. Bu raster haritalar yeniden sınıflama komutu ile yeniden sınıflandırılacaktır. Yeniden sınıflandırılan haritalar ile yerleşime en uygun haritalar üretilecektir. |
DERS KONUSU: MapInfo programında MapBasic kullanarak yeni vektörel ve |
||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: 1. Sayısal yükseklik modeli kullanma a.Eğim haritası üretme, b.Bakı haritası üretme 2.Okula uzaklık haritası üretme a.Noktasal okul verisi kullanılarak 3.Raster verileri yeniden sınıflandırma a. Eğim haritasını yeniden sınıflandırma, b.Bakı haritasını yeniden sınıflandırma, c.Okullara uzaklık haritasını yeniden sınıflandırma, d.Arazi kullanım haritasını yeniden sınıflandırma 4. Raster calculator aracı kullanma a. Raster calculator aracı kullanarak raster haritaları toplama, b.En uygun yerleşim yerlerini belirleme, c.Üretilen haritayı okuma |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: –Doğal ortamda –Baraj, gölet gibi su -Eski haritalar üzerinde yeni su yapılarının eklenmesi ve eski haritaların güncellenmesi -Doğal ortamda mekânsal çakıştırma işlemlerinin gerçekleştirilmesi |
||
16:00 -16:45 |
DERS ADI: Harita Çıktısı Hazırlama |
16:00 -16:45 |
DERS ADI: MapInfo’da uydu görüntüleri üzerinden yükselti-bakı ve eğim haritalarının oluşturulması |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Dr. EFDAL KAYA |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Osman SARIGÜL |
||
DERS KONUSU: Çeşitli analizler sonucunda üretilen haritaların çıktı haline nasıl getirileceğine dair işlemler yapılacaktır. |
DERS KONUSU: DEM verileri üzerinden (yükselti-eğim-bakı) temel altlık haritaları oluşturma |
||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: 1. Altlık harita ekleme a.Bing online haritalarını kullanma, 2.Vektör veri ekleme a.Bina verisi ekleme, b.Yol verisi ekleme, c.Enerji nakil hattı verisi ekleme, d.Elektrik direği ekleme, 3.Raster veri ekleme a. Ortofoto ekleme, b.Sayısal yükseklik 4.Çıktı penceresini açma a.Kuzey oku ekleme, b.Ölçek ekleme, |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: –Dem verilerini indirme -Dem verileri kesme, birleştirme işlemleri -Yükselti haritaları oluşturma -Bakı haritaları oluşturma -Eğim haritaları oluşturma -Yükseklik profilleri oluşturma |
||
17:00 -17:45 |
DERS ADI: Üç Boyutlu Modelleme |
17:00 -17:45 |
DERS ADI: MapInfo’da |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Dr. EFDAL KAYA |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Osman SARIGÜL |
||
DERS KONUSU: Dünya üzerinde farklı mekânsal veriler bulunmaktadır. Bu veriler hem iki boyutlu |
DERS KONUSU: TAB veri tabanı oluşturma ve bu veri tabanlarından sınıflandırma ve tematik haritalar oluşturma. MapInfo’da yapılan çalışmalarından özgün yeni raster verilerin üretilmesi |
||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: 1.Vektör veri a.Bina verisi ekleme, b.Yol verisi ekleme, c.Enerji nakil hattı verisi ekleme, d.Elektrik direği ekleme, 2.Raster veri ekleme a. Ortofoto ekleme, b.Sayısal yükseklik 3.QGIS Threejs penceresini açma a.Kabartma ayarının yapılması, b.Güneş ayarlarının yapılması, c.Projeyi kaydetme ile ilgili ayarlar. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: –Bir TAB dosyası üzerinden veri tabanı oluşturma -Sınıflandırma işlemleri -Farklı özelliklerde tematik haritalar oluşturma –Çıktı ekran ayarlarının tanıtılması -Lejant, ölçek ve yön oku ekleme işlemleri -Farkı formatlarda çıktıların oluşturulması –Çıktı alma işlem basamaklarının tanıtımı |