Etkinlik Programı

SAAT/GÜN

1. GÜN

SAAT/GÜN

2. GÜN

09:00 – 09:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: SANAL GERÇEKLİK

09:00 – 09:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: SANAL GERÇEKLİK İÇİN FOTO-GERÇEKÇİ MODELLEME YAKLAŞIMI-1. KISIM

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Mustafa ULUKAVAK

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Mustafa ULUKAVAK

DERS KONUSU: Sanal gerçeklik kavramı ve tarihsel gelişimi hakkında detaylı bilgiler verilerek dersin ilerleyen aşamaları için katılımcıların motivasyonunun sağlanması gerçekleştirilecektir.

DERS KONUSU: Sanal gerçeklik sahnelerinin oluşturulması sürecinde foto-gerçekçi yaklaşımın detaylı olarak anlatılması ve sürecin oluşturulması için izlenen işlem adımları. 

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

1. Sanal gerçeklik nedir?

a. Sanal gerçekliğin tanımı

b. Teknik ve felsefi açıdan sanal gerçekliğin incelenmesi

2. Sanal gerçekliğin tarihsel gelişimi

a. Sanal gerçekliğin geçmişi

b. Sanal gerçekliğin bugünü

c. Sanal gerçekliğin geleceği

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

1. İnsansız hava araçları (İHA) kullanılarak hava fotoğraflarının elde edilmesi

a. Uçuş planları

b. Görüntülerin alınması

2. İHA görüntülerinden senaryoyu oluşturacak modelleme adımları

a. Nokta bulutu

b. Yüzey oluşturma

c. Sahnenin düzenlenmesi

10:00 -10:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK

10:00 -10:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: SANAL GERÇEKLİK İÇİN FOTO-GERÇEKÇİ MODELLEME YAKLAŞIMI-2. KISIM

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Mustafa ULUKAVAK

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Mustafa ULUKAVAK

DERS KONUSU: Artırılmış gerçeklik kavramı ve tarihsel gelişimi hakkında detaylı bilgiler verilerek dersin ilerleyen aşamaları için katılımcıların motivasyonunun sağlanması gerçekleştirilecektir.

DERS KONUSU: Sanal gerçeklik sahnelerinin oluşturulması sürecinde foto-gerçekçi yaklaşımın detaylı olarak anlatılması ve sürecin oluşturulması için izlenen işlem adımları. 

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

1. Artırılmış gerçeklik nedir?

a. Artırılmış gerçekliğin tanımı

b. Teknik ve felsefi açıdan artırılmış gerçekliğin incelenmesi

2. Artırılmış gerçekliğin tarihsel gelişimi

a. Artırılmış gerçekliğin geçmişi

b. Artırılmış gerçekliğin bugünü

c. Artırılmış gerçekliğin geleceği

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

2. İHA görüntülerinden senaryoyu oluşturacak modelleme adımları

a. Nokta bulutu

b. Yüzey oluşturma

c. Sahnenin düzenlenmesi

3. Sahnenin Unity Oyun Motoruna aktarılması

11:00 -11:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: SANAL GERÇEKLİĞİN KULLANIM ALANLARI

11:00 -11:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: SANAL GERÇEKLİKTE OBJELERİN GERÇEK DÜNYA İLE UYUMUNUN SAĞLANMASI

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Mustafa ULUKAVAK

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Mustafa ULUKAVAK

DERS KONUSU: Dünyada ve ülkemizde sanal gerçekliğin kullanım alanlarının örnekleri ve teknik açıdan yapılan uygulama örneklerinin proje katılımcılarına detaylı olarak anlatılması yapılacaktır.

DERS KONUSU: Sanal gerçeklikteki sahnelerin gerçeklik algısını yakalatacak biçimde modellenmesi ve insan sağlığı açısından değerlendirilmesi için dikkat edilecek hususların
belirlenmesi.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

1. Dünyada sanal gerçeklik uygulamaları

a. Dünyada sanal gerçeklik kullanan meslek alanları

2. Ülkemizde sanal gerçeklik uygulamaları

a. Ülkemizde sanal gerçeklik kullanan meslek alanları

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

1. Nesnelerin sanal gerçeklik ortamında gösterilmesi

a. Gerçek dünya ile olan algının yakalanması açısından dikkat edilmesi gereken süreçlerin tanımlanması

b. Ölçek faktörü

c. Referanslandırma

d. Koordinatlı çalışma

12:00 -12:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: ARTIRILMIŞ GERÇEKLİĞİN KULLANIM
ALANLARI

12:00 -12:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: ARTIRILMIŞ GERÇEKLİKTE OBJELERİN GERÇEK DÜNYA İLE UYUMUNUN SAĞLANMASI

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Mustafa ULUKAVAK

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Mustafa ULUKAVAK

DERS KONUSU: Dünyada ve ülkemizde artırılmış gerçekliğin kullanım alanlarının örnekleri ve teknik açıdan yapılan uygulama örneklerinin proje katılımcılarına detaylı olarak anlatılması yapılacaktır.

DERS KONUSU: Artırılmış gerçeklikteki gerçeklik algısını yakalatacak biçimde modellenmesi ve insan sağlığı açısından değerlendirilmesi için dikkat edilecek hususların
belirlenmesi.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

1. Dünyada artırılmış gerçeklik uygulamaları

a. Dünyada artırılmış gerçeklik kullanan meslek alanları

2. Ülkemizde artırılmış gerçeklik uygulamaları

a. Ülkemizde artırılmış gerçeklik kullanan meslek alanları

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

1. Nesnelerin artırılmış gerçeklik ortamında gösterilmesi

a. Gerçek dünya ile ilişkili olan boyutlandırmada dikkat edilmesi gereken süreçler

b. Ölçek faktörü

c. Referanslandırma

d. Koordinatlı çalışma

14:00 -14:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: SANAL GERÇEKLİK OYUNLARI – THREE.JS TEMELLER

14:00 -14:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: SANAL GERÇEKLİK OYUNLARI – DAMA OYUNU

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Dursun AKASLAN

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Dursun AKASLAN

DERS KONUSU: Three.js Oyun
Motorunun Temellerinin
Öğretilmesi

DERS KONUSU: Three.js ile Dama
Oyunun Yap
ılması 

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

1.   Three.js ile Unity Arasındaki Farkların Öğrenilmesi

2.   WebGL ile Three.js’in Karşılaştırılması

3.   Three.js ile Oluşturulan 3 Boyutlu Dünyalar

4.   Three.js Kütüphanesinin İndirilmesi ve Kurulması

5.   Three.js ile Örnek Proje Oluşturma

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

1.   Dama ve Dama Kuralları

2.   Temel Bileşenler ve Dama Tahtası

3.   Dama Taşları ve Dizilişi

4.   Taş Saydamlaştırma ve Opaklaştırma

5.   Taş Seçme ve Taşıma

15:00 -15:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: SANAL GERÇEKLİK OYUNLARI – ÇİZGİ İŞLEMLERİ

15:00 -15:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: SANAL GERÇEKLİK OYUNLARI – RAYCASTING İŞLEMLERİ

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Dursun AKASLAN

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Dursun AKASLAN

DERS KONUSU: Three.js ile
3-Boyutlu
Çizgilerin Oluşturulması

DERS KONUSU: Three.js ile Işın Döküm İşlemlerinin Yapılması 

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

1.   Dizi İşlemleri

2.   Çizgi Materyalleri

3.   Çizgi Oluşturma İşlemleri

4.   Çizginin Sahneye Eklenmesi

5.   Çizgisel Şekillerin Görüntülenmesi

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

1.   Işın Dökümü

2.   Raycasting Sınıfı

3.   Örnek Uygulama

16:00 -16:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: SANAL GERÇEKLİK OYUNLARI – HAREKET İŞLEMLERİ

16:00 -16:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: SANAL GERÇEKLİK OYUNLARI – DENETLEYİCİSİZ SANAL GERÇEKLİK

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Dursun AKASLAN

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Dursun AKASLAN

DERS KONUSU: Three.js ile
Sahne
İçerisinde Yer Alan Nesnelerin Klavye ve Fare ile Hareket
Ettirilmesi

DERS KONUSU: Three.js ile
Denetleyici Harici Sanal Ger
çeklik İşlemlerinin Yapılması

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

1.   Örnek Şekillerin Oluşturulması

2.   Şekillerin Renklendirilmesi ve Yerleştirilmesi

3.   Tuş Kodlarının Öğrenilmesi

4.   Hareket Fonksiyonun Oluşturulması

5.   Şekillerin Hareket Ettirilmesi

 

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

1.   Harici Temel Bileşenler

2.   Harici Sanal Gerçeklik Dönüşümü

3.   Harici Sahne Kaplama

4.   Seçme Algoritması

5.   Bak ve Seç İşlemi

17:00 -17:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: SANAL GERÇEKLİK OYUNLARI – SAHNE HİYEARŞİSİ

17:00 -17:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: SANAL GERÇEKLİK OYUNLARI – DENETLEYİCİ SANAL GERÇEKLİK

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Dursun AKASLAN

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Dursun AKASLAN

DERS KONUSU: Sahne İçerisinde Yer Alan Nesneler Arası Aile ve Çoçuk İlişkisinin Tanımlanması

DERS KONUSU: Three.js ile
Denetleyici Dahili Sanal Ger
çeklik İşlemlerinin Yapılması

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

1.   Küresel Değişkenlerin Tanımlanması

2.   Zorunlu Fonksiyonların Oluşturulması

3.   Ortam ve Doğrusal Işıklar

4.   Saat Oluşturma

5.   Nesneleri Oluşturma ve Hiyearşileştirme

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

1.   Dahili Temel Bileşenler

2.   Dahili Sanal Gerçeklik Dönüşümü

3.   Dahili Sahne Kaplama

4.   İşaretleme Algoritması

5.   İşaret İşlemi

Toplam Ders Sayısı=8

Toplam Ders Sayısı=8

 

SAAT/GÜN

3. GÜN

SAAT/GÜN

4. GÜN

09:00 -09:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: Qgıs Kurulumu Ve Temel Komutlar

09:00 – 09:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: MapInfo Kurulum
ve Temel Ad
ımlar

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Dr. EFDAL KAYA

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Osman SARIGÜL

DERS KONUSU: Açık kaynak kodlu Coğrafi Bilgi Sistemleri yazılımları içerisinde en yaygın kullanılanı olan QGIS yazılımının kurulumu yapılarak arayüzü hakkında bilgiler verilecektir. Ayrıca içerisinde kullanılacak olan diğer menüler hakkında bilgiler verilecektir.

DERS KONUSU: CBS yazılımlarından MapInfo’nun kurulum işlem basamakları gösterilerek programın ara yüzü hakkında genel bilgiler verilecektir.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ: 1.        QGIS indirme

a.QGIS WEB adresinden program kurulum dosyalarının indirilmesi

2.QGIS arayüzü

a.Main menu tanıtımı, b.Toolbar menu tanıtımı, c.Panel araçlarının tanıtımı, d.Processing menu kullanımı

3.Kütüphane kavramı

a. QGIS içerisinde kullanılabilecek kütüphaneleri indirme

DETAYLI DERS İÇERİĞİ: -MapInfo kurulum dosyasının kullanıcı bilgisayarlarına kurulum işlemleri gerçekleştirilerek yazılım kullanıcılar için aktif hale getirilmesi.

-MapInfo programı için bazı eklentilerin eklenmesi işlemlerinin gerçekleştirilmesi

10:00 -10:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: Vektör Ve Raster Veri Oluşturma

10:00 -10:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: TAB uzantılı dosya özellikleri ve MapInfo Programı çizim araçlarının tanıtılması.

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Dr. EFDAL KAYA

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ Dr. Osman SARIGÜL

DERS KONUSU: Gezegenimiz içerisinde yer alan her objenin bir referans koordinat sistemine göre konumu bulunmaktadır. Objeler aynı zamanda farklı gösterim şekilleri kullanılarak Coğrafi Bilgi Sistemleri yazılımları içerisinde tutulurlar. Temel olarak objeler vektör ve raster olarak iki farklı şekilde gösterilirler. Vektör veriler kendi içerisinde nokta, çizgi ve poligon şeklinde gösterilir. Raster şeklinde gösterimde ise pikseller kullanılır. Dünya üzerindeki her bir obje pikseller içerisine
atan
ır ve temsil edilir. Vektör ve raster veri üretimi hakkında bilgiler verilecektir.

DERS KONUSU: Çizim araçlarının kullanımını uygulamalar üzerinden göstererek çizim araçlarının işlevlerinin tanıtılması

DETAYLI DERS İÇERİĞİ: 1.        Vektör veri oluşturma

a.New Shapefile Layer komutu kullanarak Nokta, Çizgi ve Poligon veri oluşturma, b.Vektör veri oluştururken Coğrafik koordinat sistemi kullanımı, c. Vektör veri oluştururken Coğrafik koordinat sistemi kullanımı

2.Raster veri oluşturma

a. Nokta verisinden raster veri oluşturma, b.Çizgi verisinden raster veri oluşturma,
c.Poligon veriden raster veri olu
şturma, d.Hazır raster veriler (Ortofoto, sayısal arazi
modeli) ile
çalışma

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

-TAB uzantılı dosyaların import ve export edilmesi

-TAB uzantılı dosyalar üzerinde istenen değişikliklerin yapılabilmesi

-Yeni TAB uzantılı dosyaların oluşturulması ve farklı kaydedilmesi

-Yeni katmanların oluşturulması

-TAB dosyalarının başka formatlara dönüştürülmesi

11:00 -11:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: Csv Dosyaları ile Çalışma

11:00 -11:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: MapInfo Programında Vektör ve Raster Verilerin Oluşturulması

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Dr. EFDAL KAYA

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Osman SARIGÜL

DERS KONUSU: Ülkelere ait yenilenebilir, yenilenemeyen ve diğer enerji kaynakları verisi .csv uzantılı olarak ilgili WEB adresinden indirilecektir. İndirilen verinin içeriği hakkında bilgiler verilecektir. CSV uzantılı veri noktasal veri formatına dönüştürülür. Dönüştürülen verilere ait farklı öznitelikler
kullan
ılarak görselleştirme yapılacaktır. Yenilenebilir ve yenilemeyen enerji türlerine göre gruplama yapılacaktır. Bu gruplara farklı semboller atanacaktır. Bu semboller aynı zamanda çeşitli sorgu fonksiyonları ile boyutlandırılacaktır. Sonuç ürün olarak CSV dosyaları farklı enerji türüne göre nokta tipli vektör formatına dönüştürülerek haritalandırılacaktır. 

Ders Konusu: CBS yazılımlarından MapInfo programında vektör ve raster verilerin işlenmesi ve dönüşüm işlemlerinin gerçekleştirilmesi

DETAYLI DERS İÇERİĞİ: 1.        Altlık harita ekleme

a.Bing online haritalarını kullanma,
b.OpenStreetMap haritalar
ını kullanma, c. Diğer altlık haritalarını kullanma

2.Vektör veri ekleme

a.Bina verisi ekleme, b.Yol verisi ekleme, c.Enerji nakil hattı verisi ekleme, d.Elektrik direği ekleme, e.Ağaç verisi ekleme

3.Raster veri ekleme

a. Ortofoto ekleme, b.Sayısal yükseklik
modeli ekleme

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

-1/25000 topografya paftaları üzerinden koordinatlama işlemlerinin yapılması

-Koordinatlanan topografya paftaları üzerinden nokta, çizgi ve alan verilerinin oluşturulması

-Koordinatsız şekilde bulunan raster verilerin koordinatlanması

-Projeksiyon dönüşüm işlemleri

12:00 -12:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: Jeoreferanslama

12:00 -12:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: MapInfo’da
MapBasic
üzerinden yeni vektörel veriler oluşturma ve eski raster verilerin güncelleştirilmesi

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Dr. EFDAL KAYA

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Osman SARIGÜL

DERS KONUSU: Dünya üzerinde yer alan nesnelerin konumları herhangi
bir koordinat sistemine g
öre bellidir. Fakat üretilen her bilgi farklı ülkelerde
farkl
ı koordinat sisteminde olabilmektedir. Ülkemizde en
çok kullanılan koordinat sistemi International Terrestrail Reference
Systems (ITRF)-96’d
ır. Coğrafik ve projeksiyon koordinat sistemleri arasındaki farklar incelendikten sonra projeksiyon koordinat
sisteminde
üretilen bir paftanın koordinat dönüşümü yapılacaktır.

DERS KONUSU: MapInfo programında MapBasic kullanarak yeni vektörel ve
raster veri
üretme

DETAYLI DERS İÇERİĞİ: 1.        Altlık harita ekleme

a.Bing online haritalarını kullanma,
b.OpenStreetMap haritalar
ını kullanma, c. Diğer altlık haritalarını kullanma

2.Raster veri ekleme

a.Online harita ile arasındaki farkları inceleme

3.Raster veriyi dönüştürme

a. Yeniden örnekleme yöntemlerinin incelenmesi, b.Farklı dosya biçimlerinin avantaj ve dezavantajları, c.QGIS içerisinde yer alan pafta dönüştürme aracı Georeferencer ile dönüşüm

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

Doğal ortamda
mek
ânsal çakıştırma işlemlerinin gerçekleştirilmesi

Baraj, gölet gibi su
yap
ılarının alansal ölçümlerinin gerçekleştirilmesi

-Eski haritalar üzerinde yeni su yapılarının eklenmesi ve eski haritaların güncellenmesi

-Doğal ortamda mekânsal çakıştırma işlemlerinin gerçekleştirilmesi

14:00 -14:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: Vektör Veriler İle Temel Coğrafik İşlemler

14:00 -14:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: MapInfo’da
MapBasic
üzerinden yeni vektörel veriler oluşturma ve eski raster verilerin güncelleştirilmesi

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Dr. EFDAL KAYA

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Osman SARIGÜL

DERS KONUSU: 1Vektör veriler ile temel geoprocessing işlemleri ile
manip
ülasyonlar yapılacaktır. Kesme, birleştirme, kesişim gibi temel fonksiyonlar kullanılarak vektör veriler arasında geoprocessing komutları kullanılacaktır.

 

DERS KONUSU: MapInfo programında MapBasic kullanarak yeni vektörel ve
raster veri
üretme

DETAYLI DERS İÇERİĞİ: 1.        Altlık harita ekleme

a.Bing online haritalarını kullanma,
b.OpenStreetMap haritalar
ını kullanma, c. Diğer altlık haritalarını kullanma

2.Vektör veri ekleme

a.Bina verisi ekleme, b.Yol verisi ekleme, c.Enerji nakil hattı verisi ekleme, d.Elektrik direği ekleme,
e.A
ğaç verisi ekleme

3.Raster veri ekleme

a. Ortofoto ekleme, b.Sayısal yükseklik
modeli ekleme

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

Doğal ortamda
mek
ânsal çakıştırma işlemlerinin gerçekleştirilmesi

Baraj, gölet gibi su
yap
ılarının alansal ölçümlerinin gerçekleştirilmesi

-Eski haritalar üzerinde yeni su yapılarının eklenmesi ve eski haritaların güncellenmesi

-Doğal ortamda mekânsal çakıştırma işlemlerinin gerçekleştirilmesi

15:00 -15:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: Raster Veriler
ile Temel Co
ğrafik İşlemler

15:00 -15:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: MapInfo’da
koordinatlardan noktasal yo
ğunluk ve dağılış haritalarının oluşturulması

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Dr. EFDAL KAYA

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Osman SARIGÜL

DERS KONUSU: Dünya üzerinde farklı mekânsal veriler bulunmaktadır. Sayısal yükseklik modeli ile eğim ve bakı haritası üretilecektir. Okul vektör verisi ile raster tabanlı okullara uzaklık haritası üretilecektir. Arazi kullanım haritası eklenecektir. Bu raster haritalar yeniden sınıflama komutu ile yeniden sınıflandırılacaktır. Yeniden sınıflandırılan haritalar ile yerleşime en uygun haritalar üretilecektir.

DERS KONUSU: MapInfo programında MapBasic kullanarak yeni vektörel ve
raster veri
üretme

DETAYLI DERS İÇERİĞİ: 1.        Sayısal yükseklik modeli kullanma

a.Eğim haritası üretme, b.Bakı haritası üretme

2.Okula uzaklık haritası üretme

a.Noktasal okul verisi kullanılarak
raster tabanl
ı okullara uzaklık haritası üretilecektir

3.Raster verileri yeniden sınıflandırma

a. Eğim haritasını yeniden sınıflandırma, b.Bakı haritasını yeniden sınıflandırma, c.Okullara uzaklık haritasını yeniden sınıflandırma, d.Arazi kullanım haritasını yeniden sınıflandırma

4. Raster calculator aracı kullanma

a. Raster calculator aracı kullanarak raster haritaları toplama, b.En uygun yerleşim yerlerini belirleme, c.Üretilen haritayı okuma

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

Doğal ortamda
mek
ânsal çakıştırma işlemlerinin gerçekleştirilmesi

Baraj, gölet gibi su
yap
ılarının alansal ölçümlerinin gerçekleştirilmesi

-Eski haritalar üzerinde yeni su yapılarının eklenmesi ve eski haritaların güncellenmesi

-Doğal ortamda mekânsal çakıştırma işlemlerinin gerçekleştirilmesi

16:00 -16:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: Harita Çıktısı Hazırlama

16:00 -16:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: MapInfo’da uydu görüntüleri üzerinden yükselti-bakı ve eğim haritalarının oluşturulması

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Dr. EFDAL KAYA

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Osman SARIGÜL

DERS KONUSU: Çeşitli analizler sonucunda üretilen haritaların çıktı haline nasıl getirileceğine dair işlemler yapılacaktır.

DERS KONUSU: DEM verileri üzerinden (yükselti-eğim-bakı) temel altlık haritaları oluşturma

DETAYLI DERS İÇERİĞİ: 1.        Altlık harita ekleme

a.Bing online haritalarını kullanma,
b.OpenStreetMap haritalar
ını kullanma, c. Diğer altlık haritalarını kullanma

2.Vektör veri ekleme

a.Bina verisi ekleme, b.Yol verisi ekleme, c.Enerji nakil hattı verisi ekleme, d.Elektrik direği ekleme,
e.A
ğaç verisi ekleme

3.Raster veri ekleme

a. Ortofoto ekleme, b.Sayısal yükseklik
modeli ekleme

4.Çıktı penceresini açma

a.Kuzey oku ekleme, b.Ölçek ekleme,
c.Lejant ekleme, d.Farkl
ı geometrik şekiller ekleme

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

Dem verilerini indirme

-Dem verileri kesme, birleştirme işlemleri

-Yükselti haritaları oluşturma

-Bakı haritaları oluşturma

-Eğim haritaları oluşturma

-Yükseklik profilleri oluşturma

17:00 -17:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: Üç Boyutlu Modelleme

17:00 -17:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: MapInfo’da
tematik haritalar olu
şturma

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Dr. EFDAL KAYA

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Osman SARIGÜL

DERS KONUSU: Dünya üzerinde farklı mekânsal veriler bulunmaktadır. Bu veriler hem iki boyutlu
hem de
üç boyutlu şekilde görselleştirilebilmektedir. Bu ders kapsamında Dünya üzerinde yer alan farklı mekânsal
objeler
üç boyutlu olarak görüntülenecektir.

DERS KONUSU: TAB veri tabanı oluşturma ve bu veri tabanlarından sınıflandırma ve tematik haritalar oluşturma.

MapInfo’da yapılan çalışmalarından özgün yeni raster verilerin üretilmesi

DETAYLI DERS İÇERİĞİ: 1.Vektör veri
ekleme

a.Bina verisi ekleme, b.Yol verisi ekleme, c.Enerji nakil hattı verisi ekleme, d.Elektrik direği ekleme,
e.A
ğaç verisi ekleme

2.Raster veri ekleme

a. Ortofoto ekleme, b.Sayısal yükseklik
modeli ekleme

3.QGIS Threejs penceresini açma

 a.Kabartma ayarının yapılması, b.Güneş ayarlarının yapılması, c.Projeyi kaydetme ile ilgili ayarlar.

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

Bir TAB dosyası üzerinden veri tabanı oluşturma

-Sınıflandırma işlemleri

-Farklı özelliklerde tematik haritalar oluşturma

Çıktı ekran ayarlarının tanıtılması

-Lejant, ölçek ve yön oku ekleme işlemleri

-Farkı formatlarda çıktıların oluşturulması

Çıktı alma işlem basamaklarının tanıtımı